ترجمه مقاله رابطه بین تنوع محصول، کاربرد فن آوری های پیشرفته تولید و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت

  • عنوان انگلیسی: The relationship between product diversity, usage of advanced manufacturing technologies and activity-based costing adoption
  • ترجمه عنوان: رابطه بین تنوع محصول، کاربرد فن آوری های پیشرفته تولید و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت
  • سال انتشار: 2011
  • تعداد صفحه متن انگلیسی: 15
  • تعداد صفحه ترجمه: 12 (Word)
  • مجله یا انتشارات: زورنال حسابداری بریتانیا (The British Accounting Review)
  • عبارات و کلمات کلیدی: دانلود رایگان مقاله از Elsevier, حسابداری و مدیریت, مدیریت مالی و حسابداری مدیریت, طرح نظام هزینه, هزینه یابی مبتنی بر فعالیت, تنوع محصول, فن آوری های پیشرفته تولید
  • لینک خرید ترجمه: کلیک کنید

بخشی از متن انگلیسی

Abstract

This paper examines the associations between product diversity, usage of advanced manufacturing technologies (AMT) and activity-based costing (ABC) adoption. Theory strongly suggests that product diversity is a major determinant of the demand for ABC systems. To date, the results of empirical research on the relationship between product diversity and ABC adoption have generally been inconclusive, however, suggesting that there either may be no strong relationship, or that methodological issues may have prevented researchers from consistently finding it. Using a dataset of survey responses from 191 Dutch, medium-sized manufacturing firms, this paper re-examines the relationship between product diversity and ABC adoption. Improving upon the measurement of product diversity and distinguishing between ABC adoption and use, it examines whether the relationship is curvilinear (inverted U-shaped) and/or moderated by usage of AMT. The paper contributes to the literature by showing that, consistent with the underlying theory, product diversity, on average, is positively related to both ABC adoption and ABC use, but also that these relationships are indeed inverted U-shaped and that the relationship with ABC use is negatively moderated by usage of AMT.

Introduction

It is widely recognized that in order to be optimal, costing practices should be closely related to the fundamental work processes in a firm. That is, more complex work processes require more complex cost systems (in terms of the applied overhead absorption procedures) to capture them. Accordingly, from a rational economic theoretical perspective, firms’ adoption of activity-based costing (ABC) should be mainly driven by technological factors, of which especially product diversity is strongly suggested to be a major determinant of the demand for ABC systems (Abernethy, Lillis, Brownell, & Carter, 2001; Al-Omiri & Drury, 2007). Product diversity refers to conditions in which products place different demands on a firm’s activities or activities place different demands on its resources, and is generally considered to be the most important cause of distorted product costs by traditional (non-activity-based) cost systems (e.g., Cooper, 1988; Kaplan & Cooper, 1998). Since its introduction in the literature in the late 1980s, several streams of empirical research on ABC have developed, of which research on the determinants of ABC adoption is a major one (e.g., Gosselin, 1997; Krumwiede, 1998). The results of this research, in which the influence of many potential determinants has been studied, are generally inconclusive. This has led researchers into arguing that more research in this area is necessary (e.g., Abernethy et al., 2001; Drury & Tayles, 2005), since the source of the inconclusive results may not only be substantial, but may also be methodological (Al-Omiri & Drury, 2007).

بخشی از ترجمه

چکیده ترجمه:

این مقاله، ارتباط بین تنوع محصول، کاربرد فن آوری های پیشرفته تولید (AMT) و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت (ABC) را بررسی کند. نظریه به شدت نشان می دهد که تنوع محصول عامل اصلی تعیین کننده تقاضا برای سیستم های ABC است. تا به امروز، نتایج حاصل از تحقیقات تجربی در مورد رابطه بین تنوع محصول و پذیرش ABC به طور کلی بی نتیجه بوده، با این حال، نشان می دهد که ممکن است یا هیچ رابطه ای قوی وجود نداشته باشد، یا این که مسائل روش شناختی ممکن است همواره محققین را از یافتن آن باز دارند. با استفاده از مجموعه داده های پاسخ های نظر سنجی از 191 شرکت تولیدی متوسط هلندی، این مقاله به بررسی دوباره ای از رابطه بین تنوع محصول و پذیرش ABC پرداخت. با ارتقای اندازه گیری تنوع محصول و تمایز بین پذیرش و کاربرد ABC، به بررسی این موضوع میپردازد که آیا این رابطه منحنی (U شکل معکوس) است و یا با استفاده از AMT تعدیل شده است. این مقاله با کمک به نوشته ها نشان می دهد که، مطابق با نظریه، تنوع محصول، به طور متوسط، ارتباط مثبتی با پذیرش و کاربردABC دارد. ولی این روابط در واقع U شکل معکوس و هستند و ارتباط با کاربرد ABC بطور منفی با استفاده از AMT تعدیل میشود.

کلیدواژه: طرح نظام هزینه، هزینه یابی مبتنی بر فعالیت؛ تنوع محصول، فن آوری های پیشرفته تولید

1: معرفی:

عمدتا مشخص شده که به منظور بهینه بودن، شیوه های هزینه یابی باید ارتباط نزدیکی با فرآیندهای کاری پایه در یک شرکت داشته باشد. در نتیجه، فرایندهای کاری پیچیده تر نیاز به سیستم های هزینه پیچیده تری (از نظر فرایندهای جذب اعمال شده) برای تسخیر آنها دارد. بر این اساس، از دیدگاه اقتصادی عقلانی نظری، پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت (ABC) توسط شرکت ها باید به طور عمده توسط عوامل تکنولوژیکی هدایت شود، که یکی از این عوامل که به عامل اصلی تعیین کننده تقاضا برای سیستم های ABC معروف است تنوع محصول میباشد. Abernethy)، Lillis برانل و کارتر، 2001 و آل Omiri و Drury، 2007). تنوع محصولات به شرایطی اشاره میکند که در آن محصولات در جایگاه خواسته های مختلف قرار میگیرند و یا فعالیت های یک شرکت در جایگاه خواسته های مختلف در منابع آن قرار دارند، و به طور کلی از علل مهم تحریف هزینه های محصول توسط سیستم های هزینه یابی در نظر گرفته میشود. (کوپر، 1988. کاپلان و کوپر 1998 (. از زمان معرفی آن در مقالات در اواخر دهه 1980، جریانات متعددی از تحقیقات تجربی در مورد ABC توسعه یافته اند، که یکی از این تحقیقات مهم در زمینه عوامل پذیرش ABC است (آندری گاسلین، 1997. (Krumwiede 1998 , نتایج حاصل از این پژوهش، که در آن تاثیر بسیاری از عوامل بالقوه مورد مطالعه قرار گرفته، به طور کلی بی نتیجه بوده است.

خرید با قیمت «14500» تومان

مقالات مشابه